چشم انداز صنعت فولاد از زبان دانیال زاده
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 چشم انداز صنعت فولاد از زبان رسول دانیال زاده کارآفرین برتر

 

به نظر میرسد سبک زندگی هم تاثیرات خود را بر همین روند رشد تقاضا نسبت به فولاد بطور مستقیم تحمیل خواهد کرد . بدین معنا که کوچ و مهاجرت مردم از مناطق کمتر برخوردار روستایی به سمت شهرها و الزام ایجاد بسترهای لازم برای اسکان آنها از جمله ساختمانها ، زیرساختهای انرژی و آب و خطوط انتقال آنها ، زیرساختهای حمل و نقل، اسباب و لوازم زندگی و غیره همگی نیاز به انواع مصنوعات فولادی را بیشتر خواهد کرد . باز در همان گزارش برآورد شده بود که جمعیتی حدود یک میلیارد نفر تا سال 2030 به شهرها مهاجرت میکنند.

 

یکی دیگر از پارامترهای مهم و مزیتهای استفاده از محصولات فولادی ، چرخه عمر آنهاست . کلیه محصولات فولادی قابلیت بازیافتنی صد در صدی دارند . این ویژگی خاص باعث شده عوامل تعیین کننده ای همچون منابع طبیعی و انرژی های لازم ، مدیریت شده و از هدر رفت آنها جلوگیری شود .

 

سوال : وقتی سخن از تولید به میان میآید اشتغال جلوه میکند . رابطه این دو با هم در صنعت فولاد چیست؟

 

رسول دانیال زاده : صنعت فولاد در جهان میلیونها نفر را مشغول خود ساخته . دقیق تر بگویم که بیش از دو میلیون نفر بطور مستقیم در صنعت فولاد جهان مشغول هستند . جالب است بدانید به همین میزان یعنی دو میلیون پیمانکار فعالیتشان متمرکز بر فولاد است . اما از آنجاییکه این صنعت یک صنعت مادر شناخته میشود ، صنایع پایین دستی فراوانی هم بصورت غیر مستقیم از این محل ارتزاق میکنند . شاید رقمی حدود 4 میلیون نفر هم در صنایع مرتبطه فعال باشند .

 

اگر مقوله های دیگری همچون حمل و نقل به اشکال مختلف ، تجار و امور مرتبط با فعالیتهای بازرگانی و بانکی ، قطعه سازی و حتی حوزه های آموزشی و دیگر صنایع مربوطه را به آن اضافه کنیم شاید بتوان گفت فولاد منبع اشتغال بیش از 50 میلیون نفر در جهان است . ولی اجازه دهید جدای از این اعداد و ارقام ، آماری از میزان اشتغال در شرکتهای تحت مدیریت خود خدمتتان عرض کنم . در مجموع سه شرکت مجتمع فولاد گیلان ، گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان و فولاد کاویان رقمی بیش از 5000 نفر بطور مستقیم اشتغال دارند .

 

این درحالیست که رقم اشتغال ناشی از فعالیت این گروه تولیدی در قالب شرکتهای پایین دست زنجیره فولاد در کشور به بیش از 20000 نفر خواهد رسید . این اعداد شرایط فعلی است . طرحهای توسعه ایی در دست اجرای هر یک از این شرکتها، ظرفیت اشتغال مستقیم قابل توجه دیگری را به ارقام فعلی خواهد افزود .

 

 

منبع : شمانیوز





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: