مراحل تولید پودر شوینده
نوشته شده توسط : رها حامی

 

1.      آماده سازی دوغاب

اولین مرحله برای تولید پودرهای شوینده است که مواد مایع و جامد با یکدیگر ترکیب می شوند و سپس در معرض حرارت قرار می گیرند تا مواد جامد به حالت مایع درآید. پس از آن ترکیب حاصل شده به صورت آهسته وارد مخزن می شود تا پایداری و یکنواختی آن از بین نرود. برای خروج دوز مواد مخلوط شده و کنترل آن از 2 دستگاه پمپ همزن و سنسور وزن استفاده می شود.

2.      همگن سازی و پیشگیری از دوغاب

در این مرحله دوغاب با سرعت زیاد در مخزن آسیاب قرار می گیرد تا همگن سازی به شکلی کامل انجام شود. دوغاب آسیاب شده قبل از منتقل شدن به برج اسپری از یک پمپ فشار بالا عبور داده می شود تا برای قرارگیری در اسپری آماده شود. پس از انجام فرآیند اسپری ماده مخلوط شده به صورت خشک قالب بندی می شود.

3.      هوای گرم

دوغاب در این مرحله توسط دستگاخ خشک کنی که در بالای برج اسپری قرار دارد، هموژنیزه می گردد. برای همین کار هوای گرم از داخل لوله ها حرکت کرده و گرما را منتقل می کند. این فرآیند علاوه بر هموژنیزه کردن به خشک شدن نیز کمک می کند. پس از خشک شدن پودر شوینده به صورت دانه های توخالی درآمده و برای خنک شدن و تصفیه به وسیله یک نوار نقاله به قسمت های مربوطه منتقل می گردد.

4.      خنک کننده بادی

دانه های توخالی خط تولید پودر لباسشویی به علت خشک شدن توسط هوای گرم دمای بالایی داشته و به همین علت باید خنک شود. خنک سازی به وسیله یک دستگاه خنک کننده بادی انجام می شود سپس با استفاده  از جداکننده، هوا از پودر شوینده جدا می شود و به قسمت خروجی تصفیه گاز منتقل خواهد شد؛ در ادامه بعضی از آنزیم ها و مواد خام جامد باید به پودر شوینده افزوده شود. به اینصورت که ابتدا این مواد جامد در دستگاه مخصوص به صورت مخلوط در آورده و سپس پودر شوینده تولید شده را به آن اضافه کرده تا مخلوط نهایی یکنواخت گردد.

 فضای مورد نیاز خط تولید شوینده پودر

یک تولید کننده در مرحله اول باید بداند که چه برنامه ای دارد. یعنی قصد احداث کارخانه را دارد یا یک کارگاه کوچک یا کسب و کار خانگی می خواهد راه اندازی کند. برای راه اندازی هر خط تولید باید فضایی را تهیه کرد که دستگاه ها و مواد اولیه را در خود بگنجاند. اگر شما قصد راه اندازی  خط تولید شوینده پودر در مقیاس صنعتی را دارید حداقل فضای لازم بین 600 الی 700 متر مربع می باشد. این ابعاد با توجه به تعداد و انواع ماشین آلاتی که تهیه می کنید می تواند متفاوت باشد. برای تخمین فضای اولیه مورد نیاز کافی است که با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

منبع: خط تولید شوینده صنعتی





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: